...........

Recension Nilz:
Klockren sommarlåt! Inget mästerverk, men det har jag aldrig upplevt europop som. Låten sticker ut med sin klockrena och korkade text (man måste ju bara älska enkelheten) och melodin sitter direkt! En låt som hyllas och älskas av alla tyckare, vilket tyder på att folk lägger märke till den. Helt klart hit-potential!

Recension ”Akegrus”:
Bra prod, synd att du lagt på song. En sådan här dance pop låt klarar Ibiza kalaset finemang, kanske du skulle tänka om när det gäller sången både framförandet och den poetiska texten.

Recension ”larsson.musik”:
Kul och välarrangerat! Musikalisk allätare som jag är finns det plats även för detta !

Recension ”Asteria”:
Vilket sound!! Grymt sound, och en riktit bra mix!! Men när sången kommer efter 320 sekunder blir det tyvärr antiklimax, påminner lite om Smurfarnas skiva, smurfhits, vad har du gjort med sången?? Pitchad den 3 oktaver? Tror att det hade blivit mycket bättre om du tog det lite lugnt med pitchen och istället sjung rent, kanske en tjej som sjunger istället?? Får inte riktigt grepp om låten, det saknas en klar struktur och ett tydligt tema, men produktionen måste jag ge dig en tia för!!

Recension Samuel Arvidsson:
"Wa-Wa-Wa-Walter"...?? Det här är extremt usel musik i mina öron och det är den här typen av musik som gör att jag flyr Sverige och svenska semesterorter. Jag är helt säker på att ni och era polare vill beställa in helrör, spraya på er Prada-parfymer och dansa i era loafers, men min sympati får ni inte. Den enda artist i den här sommarmyllan som jag tycker har något att komma med är "Ding dong Song" med Gûnter som någonstans har en jävligt grym text och ett koncept som är extremt exploaterbart. Ring Mattias Wachtmeister på Warner eller Jocke Stenhammar på Top Ten. De älskar det här och skämms aldrig för något.

Recension ”Christikian”:
Det gick ju att sälja platina med smurfhits så varför skulle inte detta fungera? Arrangemanget är ju inget man behöver fundera på. Dessutom finns det en känsla av svenska traditioner som kliver igenom - och det är rösten som låter som en tv-reporter hämtad ur SF's journalfilmer från 40-talet. Sticket i mitten känns intryckt men är en bra idé om det slipas. Ja, det är nog för tidigt för att den ska orka leva ända till i sommar, men annars hade den nog haft en god chans.

Recension Rasmus Swedin:
Usch - jag säger detta eftersom det faktiskt finns risk för att det här blir nästa sommarplåga, särskilt med tanke på hur det gick för Bass Hunter i somras. Det här är så monotont och lättlyssnat att många säkert skulle önska det på NRJ. Men absolut INTE jag. 7:a på hittighet men överlag 2:or....

...........